Wydarzenia
Zakup lasów i gruntów
Zakup lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia
Właścicieli gruntów, zainteresowanych zbyciem nieruchomości, prosimy o złożenie stosownej oferty do Nadleśnictwa Henryków. Oferty sprzedaży gruntów prosimy kierować drogą elektroniczną na adres mailowy Nadleśnictwa Henryków: henrykow@wroclaw.lasy.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Nadleśnictwo Henryków, ul. Polna 5, 57-210 Henryków.
Dla ułatwienia udostępniamy poniżej do pobrania proponowany wzór takiej oferty z minimum informacji, które na tym etapie są nam potrzebne.
W dalszej kolejności Nadleśnictwo rozpatrzy wniosek analizując formalnoprawne aspekty możliwości nabycia gruntu. Ocenimy również celowość nabycia nieruchomości w kontekście przydatności gruntu dla prowadzenia gospodarki leśnej. Powyższą ocenę wykonamy w oparciu o dane z wniosku.
Stan własności nieruchomości, jej obciążenia i inne dane ocenimy według danych zawartych w Elektronicznej Księdze Wieczystej na https://ekw.ms.gov.pl. Upewnij się, że dane tam przedstawione są aktualne.
Jeśli zajdzie taka potrzeba poprosimy właściciela o uzupełnienie dokumentacji.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku do dalszego procedowania potrzebne będą:
- aktualny wypis z ewidencji gruntów,
- aktualny wyrys z mapy ewidencyjnej,
- aktualne zaświadczenie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- złożenie oświadczenia o pokryciu kosztów sporządzenia wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego w razie wycofania się zbywcy z transakcji po zleceniu tej wyceny przez Nadleśnictwo.
Nabycie nieruchomości może dojść do skutku po uzyskaniu przez Nadleśniczego stosownej zgody Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych.
W dalszej kolejności Nadleśnictwo zleca wycenę nieruchomości – cena nabycia nie może być wyższa niż wartość wynikająca z wyceny.
Po uzgodnieniu ceny sprzedaży następuje finalizacja transakcji u notariusza.